بنا به پیشنهاد فرهنگستان علوم ایران نام دو بانوی دانشمند زن ایرانی در کتاب شرح حال برجسته ترین دانشمندان زن آسیا قرار گرفت.

نام دو دانشمند زن ایرانی در فهرست زنان برجسته آسیا

شناسه خبر: 5046 سرویس: آموزشی

در پی پیشنهاد فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران نام و شرح زندگینامه علمی خانم ­­ها طاهره کاغذ­چی و زهرا امام جمعه به عنوان دو دانشمند زن برجسته ایران در کتاب «شرح حال دانشمندان زن در آسیا» قرار گرفت. خانم دکتر طاهره کاغذچی عضو گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و خانم دکتر زهرا امام ­­جمعه استاد علوم و مهندسی صنایع غذایی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است


این انتخاب توسط انجمن آکادمی­ های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) و از میان نامزدهای معرفی شده از سوی بیش از ۳۰ آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه صورت گرفته است و در نهایت شرح حال ۵۰ تن از برجسته ترین زنان آسیا در رشته های علوم و مهندسی در کتاب مزبور منتشر شده است. همچنین این کتاب حاوی ۹ پرسش و پاسخ از هر کدام از بانوان دانشمند برتر آسیاست.

هدف از گردآوری این مجموعه ارائه الگوهای موفق برای دختران و زنان و تشویق آنان برای پیشرفت و ادامه تحصیل در رشته­های علمی است. نسخه دیجیتال کتاب مذکور در لینک ذیل موجود است. http://www.science.org.au/supporting-science/international-representation


علاوه بر دو کاندیدای ایرانی معرفی­شده از سوی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ، یک دانشمند زن ایرانی تبار دیگر به نام خانم دکتر مهشید فیروزی نیز از طریق آکادمی علوم استرالیا به عنوان یکی از دو دانشمند زن برجسته کشور استرالیا معرفی شده است که نام و شرح حال زندگی وی نیز در این کتاب به چاپ رسیده است. این دانشمند دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه کوینزلند استرالیا است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی