فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۵۳ تن مواد مخدر توسط مرزبانی کشف و از ورود آن به کشور جلوگیری شد.

کشف۵۳ تن مواد مخدر در مرزهای کشور

شناسه خبر: 7095 سرویس: اجتماعی

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه مبارزه با سوداگران از جمله اهداف مهم مرزبانی است اظهار داشت: ترانزیت مواد مخدر از شرق کشور در پاکستان و افغانستان به سمت دریا سوق یافته است که در این زمینه اقدامات مهم و موثری برای مقابله با سوداگران مرگ انجام می‌شود.


وی، با تاکید بر اقدامات مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان در مقابله با مواد مخدر افزود: با توجه به اینکه خلیج فارس و دریای عمان منطقه مشترک بین کشورهای مختلف است ضرورت دارد کشورهای این مناطق در مقابله با سوداگران مرگ و مافیای مواد مخدر مشترک مدیریت شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر همکاری همه کشورها برای مقابله با مواد مخدر تصریح کرد: جمهوری اسلامی به تنهایی قادر به کنترل قاچاق موادمخدر در مرزهای مشترک زمینی و دریایی نیست و نیاز است که با همکاری بین کشورهای منطقه زمینه ریشه کنی قاچاق در این مناطق مشترک مرزی ایجاد شود.

سردار رضایی با بیان اینکه جوان ایرانی با جوان اروپایی در آسیب اعتیاد فرقی ندارد گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور قریب به 2هزار کیلومتر در مبارزه با مواد مخدر مدیریت می‌کند و ضرورت دارد برای دور کردن کشورهای غربی در آسیب پذیری موادمخدر به کمک ایران بیاید تا کشورهای غربی کمتر آسیب ببینند .

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر همکاری کشورهای غربی در مبارزه با مواد مخدر افزود: ارائه تجهیزات فنی اپتیکی و الکترونیکی در کنار سایر تجهیزات به کشور ایران می‌تواند در مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار باشد که نیاز است کشورهای اروپایی به‌دور از ساختارهای تبلیغاتی به کمک ایران اسلامی بشتابند.

وی تاکید کرد: اگر اروپایی‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌خواهند که جوانان آنها از آسیب‌های موادمخدر دور باشند چاره‌ای ندارند که به شکل عملی با جمهوری اسلامی ایران برای امنیت منطقه تلاش کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف 53 تن مواد مخدر در مرزها خبرداد و بیان کرد: در 10 ماه امسال شاهد کشف 53 تن موادمخدر در مرزهای کشور بوده‌ایم که نشان از تلاش مرزبانی نیروی انتظامی ایران برای کنترل مرزها و عدم ورود موادمخدر به کشور و یا ترانزیت آن به خارج از کشور است.

سردار رضایی، جمهوری اسلامی ایران را پرچم‌دار مبارزه با موادمخدر دانست و تاکید کرد: ملت‌های کشورهای مختلف غربی و حاشیه خلیج فارس از دولت‌های خود انتظار دارند که برای مقابله با موادمخدر سیاسی کاری نکنند و به جمهوری اسلامی ایران که پرچم‌دار مبارزه با موادمخدر است کمک عملیاتی و میدانی کنند.

وی، مبارزه هدفمند با ترانزیت موادمخدر را یکی از مهمترین دست آوردهای دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: دومین چالش در این بخش موضوع قاچاق کالا به داخل و یا خارج از کشور که مخل اقتصاد کشور است که نمونه عینی این کالاها را می‌توان قاچاق سوخت عنوان کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزنشین قاچاقچی نیست تاکید کرد: نیاز است که به مرزنشینان آگاهی لازم با دستور کار قوانین موجود ارائه شود تا آنها فریب قاچاقچیان حرفه‌ای نخورند که در استان بوشهر و در شورای تامین این استان این موضوع به عنوان یک مصوبه تصویب شده است.

سردار رضایی، ترددهای غیرمجاز را سومین چالش مرزبانی دانست و خاطر نشان کرد: تردد غیرمجاز اگر چه نسبت به گذشته کاهش یافته ولی نیاز است با آموزش‌های لازم و اشرافیت بر قانون می‌توان به شکل ایجابی زمینه ریشه کنی آن را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در موضوع مقابله با قاچاق قرارگاه‌های متعددی در کشور تشکیل شده تصریح کرد: قرارگاه‌های مختلفی برای مبارزه با قاچاق تشکیل شده که در شرق کشور مبارزه با مواد مخدر و تردد غیر مجاز، در غرب برای قاچاق کالا و در جنوب نیز قرارگاه مقداد در امر مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت فعال است.

فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش کشف قاچاق احشام خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشف قاچاق احشام در 10 ماه امسال بیش از 12 برابر نسبت به سال قبل افزایش یافته و در کشف سوخت قاچاق افزایش 8 برابری ثبت شده است.

سردار رضایی با بیان اینکه در کشف کالای اساسی و البسه قاچاق در 10 ماه امسال افزایش 2.5 برابری ثبت شده گفت: در کشف داروی قاچاق در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی یافته است.
وی با بیان اینکه مرزبانی مسئولیت امنیت 8 هزار و 755 کیلومتر مرز کشور را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: هر گونه تردد در این مرزها باید قانونمند باشد اما زیرساخت‌ها و امکانات متناسب نیست هرچند برنامه‌ای به دولت ارائه شده تا بتوان برخی از این امکانات را مدیریت کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه با پاکستان حدود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک داریم گفت: تعاملات خوبی با این کشور داریم اما آنها در منطقه بلوچستان پاکستان چندان تسلطی ندارند و نمی‌توانند کنترل گروه‌های مزدوری که از ایران گریخته و در این منطقه اقدام به اختلال روابط مرزی ایران و پاکستان می‌کنند داشته باشند که این شرایط خوشایند دو کشور نیست .

سردار رضایی با اشاره به اینکه تعدادی از همکاران ما در اسارت گروه‌های تروریستی هستند گفت: بر اساس آخرین اطلاعات آنان در سلامت کامل هستند و مشکل ندارند اما برای آزادی آنها دغدغه‌مند هستیم هرچند تاکنون جواب خاصی برای آزادی این افراد دریافت نشده است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی