وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم ورود اینترنت نسل ۵ به کشور اظهار کرد: برای سال ۹۸ جذب ۲.۵میلیون مشترک نسل جدید اینترنت خانگی هدف‌گذاری شده است.

ورود اینترنت نسل ۵ به کشور

شناسه خبر: 8236 سرویس: اقتصادی

محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه "نسل پنجم تلفن همراه همچنان مراحل آزمایشی خود را می‌گذراند و ما باید به‌منظور آمادگی برای استفاده از نسل پنجم اینترنت چند کار را انجام دهیم" اظهار داشت: بخشی از این اقدامات به مطالعات فرکانسی برمی‌گردد.


وی با بیان اینکه در اینترنت نسل 5، تنها سرعت اینترنت دیگر ملاک استفاده نیست و اینترنت نسل 5 برخی کاربردهای زندگی مردم را راحت می‌کند عنوان کرد: به‌عنوان مثال رانندگی هوشمند یکی از کاربردهای اینترنت نسل 5 است؛ اما رانندگی هوشمند تنها منوط به اینترنت نسل 5 نیست و ما باید جاده‌های هوشمند و شهر هوشمند نیز داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: شهر هوشمند تنها اتصال منازل به اینترنت نسل 5 نیست و برای آن باید iot درستی داشته باشیم و مکانیزم‌های خانه هوشمند را در آن پیاده‌سازی کنیم و برای آن مطالعات لازم است که این مطالعات در حال انجام است.

آذری جهرمی عنوان کرد: بخشی از صنایعی که برای اینترنت نسل 5 نیاز است نیز از سوی برخی شرکت‌ها در حال تولید است تا در زمان راه‌اندازی اینترنت نسل 5 تولید داخلی در این زمینه داشته باشیم و خودمان تجهیزات تولید کنیم.

وی با اشاره به دیگر اولویت‌های وزارت ارتباطات گفت: چیزی که در حوزه تکنولوژی باید پیش ببریم موضوع توسعه تلفن ثابت و اینترنت خانگی است که در گذشته وضعیت مناسبی نداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: کشور در موضوع تلفن همراه توسعه خوبی داشت؛ اما وضعیت تلفن ثابت و اینترنت خانگی چندان مطلوب نبود و در این زمینه اقداماتی از دهه فجر امسال آغاز شده است.


آذری جهرمی با ذکر مثالی از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در شهر دزفول به‌عنوان پایلوت از حداکثر سرعت 16 مگابیت بر ثانیه در اینترنت خانگی به حداقل 70 مگابیت بر ثانیه رسیدیم.

وی اظهار داشت: همچنین مخابرات درباره تانوما در سراسر کشور اعلام ثبت‌نام کرده و آمادگی دارد تمام کسانی که علاقمند به استفاده از فیبر نوری در منازل خود هستند و می‌خواهند سرعت بالا تا یک گیگابیت بر ثانیه را تجربه کنند از این خدمات استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ثبت‌نام تلفن ثابت در روستاها در دهه فجر امسال آغاز شده و اکنون بعد از توسعه خوبی که در تلفن همراه داشتیم تمام تمرکز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی اینترنت ثابت و خانگی است تا کیفیت بهتری در این زمینه داشته باشیم و سرمایه‌گذاری در حوزه تلفن ثابت و اینترنت خانگی انجام شود و در ضمن تکنولوژی نیز در این زمینه ارتقا یابد.

آذری جهرمی تصریح کرد: در این راستا اگر در سال 98 بتوانیم به 2.5 میلیون مشترک برای نسل جدید اینترنت خانگی برسیم؛ به اهداف خود در این زمینه دست یافته‌ایم.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی