تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) به دو روایت اصلی نقل شده است: روایت «۷۵» روز که دهه اول گرفته می‌شود، مصادف با ۱۳ تا ۱۵ جمادی‌الاولی است و روایت دوم «۹۵» روز که دهه دوم گرفته می‌شود، مصادف با ۱ تا ۳ جمادی‌الثانی است که بیشتر مورد تاکید است.

سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر همه مسلمانان تسلیت باد

شناسه خبر: 8262 سرویس: اجتماعی

محققان تاریخ اسلام معتقدند آنچه بیشتر مورد توجه و سندیت تاریخی است روایت دوم یعنی ۹۵ روز است. روایت اول شهادت حضرت زهرا(س) برابر ۱۳ جمادی الاول است و روایت دوم برابر سوم جمادی الثانی خواهد بود. این دو روایت در تقویم رسمی ثبت شده است.


وي از همان آغازين لحظاتي كه پا به عرصه گيتي نهاد، نور وجودش جهان انسانيت را روشن ساخت و براي هميشه تاريخ سر آمد زنان عالم شد
گر چه عمر فاطمه(س) كوتاه بود، ليكن از آموزگاري چون پيامبراكرم(ص) و از مادري چون خديجه و نيز فرشتگان الهي درس آموخت (كانت محدثه) و الگوي تمام عيار صالحان و پرهيزگاران روي زمين شد. حضرت فاطمه(س), زني‌ كه‌ در بيت‌ انقلاب‌ متولد شد و تمام‌ دوران‌ كودكي‌ را در آغوش‌ پدري‌ گذراند كه‌ مشغول يك‌ مبارزه‌ عظيم‌ جهاني و‌ فراموش‌ نشدني‌ بود. وي در دوران‌ كودكي‌، سختيهاي‌ مبارزه‌ دوران‌ مكه‌ را چشيد، به‌ شعب‌ ابي‌طالب‌ برده‌ شد،گرسنگي‌ و سختي‌ و رعب‌ و انواع‌ شدتهاي‌ دوران‌ مبارزه‌ مكه‌ را لمس‌نمود و بعدكه‌ به‌ مدينه‌ هجرت‌ كرد، همسر مردي‌ شد كه‌ تمام‌ زندگي‌ اش جهاد في‌سبيل‌الله‌ بود .

تمام فرشته هاي هر هفت آسمان، امشب همچنان كه ميگريند، با درخشان ترين ستاره ها، گنبد سبز را زينت مي دهند و راهي مي سازند، مفروش و نوراني، كه از زمين به عميق ترين و نوراني ترين نقطه لاجورد كشيده شده است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی