تمامی مدارس تا پایان آبان ماه به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند

شناسه خبر: 96759 سرویس: آموزشی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: روند تبدیلشایی مدارس با توجه به پوشش جمعیتی ، اجرای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، بر اساس پایه ، از اول آبان ، آغاز و تا پایان آبانماه تمام مدارس تبدیلشایی می شوند.


علیرضا کاظمی با اشاره به این که تبدیلشایی مدارس تنها تابع واکسیناسیون نیست ، اظهار کرد: در امر ارتباطشایی حضوری مدارس ، قطعنامه شورای مدرسه و آموزش و پرورش پرورش ، نتایج حاصل از شاخص های رعایت دستورالعمل ها ، رعایت فاصله اجتماعی و تمهید مقدمات و دریافت مجوز از سایر عوامل مهم حضوری شدن مدارس است.

وی گفت: 45 هزار مدرسه کشور با تراکم جمعیتی اندک، در مهرماه به صورت حضوری بازگشایی شدند و حدود 50 مرکز مدارس که از تراکم دانش آموزی بالاتر بودند در آبان‌ماه و پس از ارزیابی و دریافت مجوز، فعالیت‌های حضوری را آغاز کردند.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: در کهگیلویه و بویراحمد به علت پراکندگی مدارس و کمی تراکم جمعیت ، بیش از هزار مدرسه فعالیت آموزشی حضوری خود را آغاز کرد.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ؛ وی در مورد آمادگی وزارت آموزش وپرورش برای اجرای طرح رتبه بندی معلوم شد: این طرح پس از ارائه لایحه آن از سوی دولت به مجلس خوشبختانه با رأی بالایی تصویب شد و امیدوار بود در روزهای آینده شاهد پیشرفت خوب اجرای آن باشیم.

کاظمی همچنین در سفر یک روزه خود ضمن بازدید از مدارس کانکسی و همچنین فضاهای آموزشی آسیب دیده در زلزله سی سخت ، جمع آوری مدارس کانکسی این منطقه را از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

منبع: ایسنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی