مرادی: صحبت‌های بهداد سلیمی تشویق به شورش است/ نمی‌توانم مثل یک فدراسیون پاداش یک میلیاردی بدهم

شناسه خبر: 100168 سرویس: ورزشی

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره صحبت‌های قهرمان سابق جهان و المپیک برای ترک فدراسیون گفت: مجمع تصمیم می‌گیرد و این حرف تشویق به شورش است.


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی مرادی در جمع خبرنگاران درباره برکناری برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: سرمربی تیم ملی چند وقتی بود که اعلام می‌کرد شرایط اردو خوب نیست. او شرایطی را اعلام می‌کرد و ما سعی می‌کردیم آن را اصلاح کنیم. برخواه در مورد برخی از ورزشکاران که باید باشند یا نباشند هم اظهار نظر می‌کرد. به هر حال باید شرایط را عادلانه برای همه مهیا کنیم. او اظهار نظرهای خود را داشت. برخواه به ورزشکاران گفته در اردو بمانند تا با رئیس فدراسیون صحبت کنم، اما ظاهرا ورزشکاران به حرف او هم توجه نکرده‌اند. سرمربی یک قداست و احترامی دارد، اما ورزشکاران آنطور که خود برخواه می‌گوید، حرف او را هم قبول نکرده‌اند تا با هم بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. برای اینکه حرمت او بیشتر از خدشه‌دار نشود از او تشکر و قطع همکاری کردیم.
وی در پاسخ به این سوال که تشکر بود یا اخراج؟ گفت: نه، آنطور که شما می‌گویید نیست. دوستانه جدا شدیم و از او سپاسگزاریم. برخواه در سنوات گذشته زحمت‌های زیادی را برای ورزش کشیده است. او عضوی از این ورزش است و نظراتی هم داشته  که ما سعی کردیم نظرهای او را در حد توان اصلاح کنیم. با این وجود بحث آب گرم استادیوم آزادی و چیلر استادیوم به فدراسیون وزنه‌برداری مربوط نیست. اینها خراب شده بود و دیروز بعد از چند مدت درست شد. ورزشکاران انتظار داشتند که زودتر از این درست می‌شد.
مرادی اظهار داشت: موضوع دیگر بحث تغذیه بوده که اصلاح شده است. همچنین بحث مکمل‌های غذایی هم که ورزشکاران مطرح کردند، درست بود. علی‌رغم اینکه این مسئله وظیفه فدراسیون نیست، اما با فدراسیون پزشکی ورزشی صحبت کردیم. در سنوات گذشته هم همکاری‌های لازم را داشتیم؛ یا بخشی از مکمل‌های غذایی را تهیه می‌کردیم یا خودشان تهیه می‌کردند. مکمل‌های غذایی آلودگی‌های زیادی دارد و اگر خدایی ناکرده موردی پیش بیاید، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ پس بحث مکمل‌ها را هم آماده کرده بودیم که همان روز تحویل بدهیم.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: بحث فیزیوتراپ و ماساژور هم بود که اکنون در تیم ملی مستقر شده‌اند. همچنین موضع حق‌الزحمه ورزشکاران بود که حقیقتا باید بگویم زمانی که اردو نداریم، نمی‌توانیم حق‌الزحمه پرداخت کنیم. 15 نفر اکنون در اردو بودند و قبل از آن هم 22 نفر حضور داشتند. پس از تعویق بازی‌های آسیایی، این تعداد به 15 نفر رسید. این اردو با هدف آماده‌سازی برای کشورهای اسلامی بود. باید تیم کاملی داشته باشیم که بتوانیم حق‌الزحمه را پرداخت کنیم. بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی حق‌الزحمه ماهیانه نمی‌دهند، ولی ما خودمان را موظف می‌دانیم زمانی که تیم فیکس و مشخص شود، برای کادر و ورزشکاران پرداخت کنیم. قرار بود دیروز رکوردگیری کنیم و براساس رکوردگیری 10 نفر اصلی مد نظر انتخاب شود و به نفرات فیکس شده نیز حق‌الزحمه بدهیم.
مرادی در پاسخ به این سوال که آیا سعید علی‌حسینی سرمربی تیم ملی شده است؟ گفت: دیروز جلساتی را با کادر فنی جدید برگزار کردیم. این موضوع را ان‌شاءالله بعداً اطلاع‌رسانی می‌کنیم. از محمد جماعت مسئول قبلی روابط عمومی تشکر کردیم و فرد دیگری مسئول روابط عمومی شده است. همچنین  مسئول کمیته انضباطی را معرفی کردیم که یک حقوقدان است و وزنه‌بردار هم است که شنبه اعلام می‌شود. در کنار اینها کادر فنی افرادی را انتخاب کرده‌اند. باید بگویم مقداری اختلافات فنی هم بین ورزشکاران با کادر فنی هم بوده است. در جلسه با کادر فنی کسانی که بیرون بوده‌اند را سعی کرده‌ایم جذب شوند، تعدادی هم جوانان هستند که فکر می‌کنم فردا و یا تا روز شنبه اسامی را معرفی می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون 15 ورزشکار قبلی را کنار گذاشته‌اید؟ عنوان کرد: دوباره دعوت می‌کنیم و این نیست که بیرون باشند.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد پناهندگی ورزشکاران و اعتراض خانواده‌ها گفت: ما هم شاکی هستیم. مگر دفعه‌های قبلی فدراسیون اعزام نمی‌کرد. همین نفرات را در دفعات قبل هم اعزام کردیم. اینکه یک نفر شب می‌خوابد و صبح تصمیم دیگری می‌گیرد، تصمیم خودش است و حتی خانواده‌اش هم در جریان نبوده‌اند. به نظرم او (یکتا جمالی) تصمیم اشتباهی گرفته است. کما اینکه نفراتی هم قبلاً از همین مسیرها رفته‌ و تعدادی از آنها افسرده شده‌اند.
مرادی درباره صحبت‌های بهداد سلیمی که گفته این اتفاقات به مدیریت رئیس فدراسیون مربوط است و او باید برود، گفت: نه، باید به مجمع احترام بگذاریم. مجمع تصمیم گیرنده است و این تشویق به شورش است. مگر در کشور مشکلات معیشتی وجود ندارد، اما مردم با صبوری تحمل می‌کنند. اگر اعتراض مردم تبدیل به شورش شود، به نظر من خیانت است.
وی در ادامه  در مورد اینکه بحث هتل 5 ستاره را مطرح کرد و ورزشکاران معترض شدند و اینکه چرا برخلاف علیرضا دبیر نتوانسته بازسازی در فدراسیون داشته باشد؟ اظهار داشت: آنجا انباری بوده، جایگاهی نبود که ورزشکاران استراحت و تمرین کنند. در واقع آنجا بازسازی شده است. بخشی دیگر مجدداً بازسازی شد و باید پرسید چرا اکنون مجدد خراب شده است؟ کارها انجام شده، در خوابگاه‌ها هم افرادی هستند که در اختیار ورزشکاران هستند و فکر نمی‌کنم آنقدر مشکل باشد که اردوها را ترک کنند. شرایط مطلوب را آماده کرده بودیم و سعی می‌کنیم که باز هم فراهم کنیم. جایی ورزشکاران حق دارند و به آنها حق می‌دهم، اما این شکلی هم نیست. رشته‌های دیگر هم این مشکلات را داشته‌اند، بابت همین آب گرم، علیرضا دبیر هم به تاسیسات رفته است. در نهایت اردوها مختل نشده است.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که 15 وزنه‌بردار را کنار گذاشته است، تصریح کرد: سرمربی تیم ملی از وزنه‌برداران خواسته بود که بمانند تا من با آنها صحبت کنم، اما آنها رفته بودند. تعدادی از نفرات بیرون اردو و جوانان را دعوت کردیم و بزرگسالان را هم دعوت می‌کنیم. اگر آمدند، قدمشان سر چشم. من هماهنگ می‌کنم در روزهای زوج رسانه‌ها بیایند و فضا را ببینید و عادلانه نقد کنند. برخی رسانه‌ها نقد دارند که چرا مرادی سفر می‌رود؟ در واقع چون ما آنها (خبرنگاران) را به سفرها اعزام کردیم، حالا باز انتظار دارند در اعزام‌ها باشند، در حالی که منابع ما محدود است و نمی‌توانیم این کار را کنیم. اگر این کار را کنیم، ناعدالتی است.
مرادی در مورد اعزام خبرنگاران گفت: آن موقع روابط عمومی ما اطلاع می‌داد که چه کسی ببریم و ما اقدام می‌کنیم، چون منابع محدود است و این‌کار را نمی‌کنیم.
مرادی: صحبت‌های بهداد سلیمی تشویق به شورش است/ نمی‌توانم مثل یک فدراسیون پاداش یک میلیاردی بدهم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا اکنون همه موضوعات را به انتقاد خبرنگاران ربط می‌دهد، گفت: نه، ولی واقعا برخی افراد آدرس غلط می‌دهند.
وی گفت: دوستان می‌گویند من به عنوان مترجم اعزام شده‌ام، آیا واقعاً این شکلی است که من به عنوان سرپرست به مسابقات رفتم. آنکه شما می‌گویید بحث فنی است و اگر لازم باشد، اصلاح می‌کنیم. در برخی موارد درست است، ولی در مواردی که بحث حاشیه‌ای بوده ما ورود نمی‌کنیم.
مرادی در خصوص اتفاقی که برای ایوب موسوی افتاده و افرادی به او حمله کردند، گفت: پیگیری و با او شخصا صحبت کردم. به فدراسیون پزشکی ورزشی نامه زدم که بحث درمان انجام شود. به او اعلام کردیم که از مراجع قانونی پیگیری کند. با توجه به اینکه موسوی بیمه شخصی نیست و بیمه ورزشی است، هماهنگ می‌کنیم که از خدمات پزشکی ورزشی استفاده کند. از این موضوع ناراحت هستم. اتفاقا او می‌خواست به اردو برگردد. کاش نمی‌رفتند و می‌ماندند و شایستگی‌های خودشان را نشان می‌دادند. یک فدراسیون یک میلیارد پاداش می‌دهد، اما من ندارم که این مبلغ را بدهم و باید عدالت رعایت شود و مشکلات هم حل شوند.
مرادی در پاسخ به این پرسش که منظور او فدراسیون فوتبال است؟ گفت: اسم نبرم بهتر است البته آنجا به عکاس و آشپز هم پاداش داده‌اند که خود شما بهتر می‌دانید.
وی در مورد بودجه فدراسیون وزنه‌برداری گفت: سال گذشته 85 درصد از بودجه خود را گرفتیم که معادل 9 میلیارد تومان بوده و آن را هزینه استان‌ها و مکمل‌ها، اعزام‌های برون‌مرزی، حق‌الزحمه ورزشکاران کردیم. هزینه اعزام‌ها سنگین است و الان هزینه یک اعزام 3 میلیارد تومان است. به من می‌گویند که سیاهی لشگر با خودم می‌برم، در حالی که در یک اعزام فقط یک نفر پیشکسوت را مازاد بر نفرات اعزام کردیم. در همه اعزام‌ها افراد بر اساس ضوابطی که شورای برون‌مرزی در نظر گرفته اعزام می‌شوند.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه باید اسپانسر جذب کند تا بتواند منابع مالی فدراسیون را افزایش بدهند، گفت: صد درصد درست است، اما اسپانسرها به یکی دو رشته خاص توجه می‌کنند. پیگیری کردم و با اسپانسرهایی که به ورزش توجه می‌کنند، وارد مذاکره شدم و آنها را دعوت کردم. موافقت اولیه انجام شد، اما پس از آن نیامدند. اگر اسپانسر وارد کند مشکلات حل می‌شود.
مرادی در مورد اینکه خودش در پست‌های مهم انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری کاندیدا شده است، تصریح کرد: همه کشورها  افرادی را که امکان موفقیت دارند، در پست‌های مهم کاندیدا کرده‌اند. فقط آمریکا است که دو نماینده دارد و بقیه کشورها در پست‌های مهم یک نماینده دارند. ما در کمیته فنی و مربیان هم نفراتی را معرفی کرده‌ایم. البته این بدان معنی نیست که حتماً رای می‌آوریم و باید آنجا برویم و صحبت و رایزنی کنیم. اگر افراد دیگری هم در فدراسیون بودند، همین کار می‌کردند و قبلاً هم همین اتفاق افتاد. من دبیرکل آسیا بودم، اما پس از آن دیگر مرا به عنوان نماینده ایران معرفی نکردند و باعث شد این فرصت از دست برود و این پست به دست عرب‌ها بیفتد و الان هم هر چقدر رایزنی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم، نمی‌توانیم آن نتیجه ای که مورد قبول مردم ایران است را به دست آوریم.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: در این مدت  درست نیست. صالحی امیری و وزیر زحمت زیادی برای ورزش کشیده‌اند و نباید برخی ها با بد اخلاقی آنها را تخریب کنند و مشکلاتی را به وجود آورند. امیدوارم  انتخابات کمیته ملی المپیک به خوبی برگزار شود و هر کسی که می‌آید به ورزش ایران خدمت کند.
 



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی