کشتی آزاد قهرمانی جهان| کولاک رحمان بی‌رحم مقابل کشتی‌گیر آمریکایی/ عموزاد قهرمان جهان شد

شناسه خبر: 108710 سرویس: ورزشی

رحمان عموزاد که در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان قهرمان جهان شده بود، در دومین حضورش در تیم ملی بزرگسالان صاحب نشان طلای جهان شد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحمان عموزاد که بعد از کسب عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر نوجوان جهان، عنوان «رحمان بی‌رحم» را از اتحادیه جهانی گرفته بود، در دومین حضورش در مسابقات جهانی با شکست جون سوک یون از کره‌جنوبی، اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان، آدیل اوسپانوف از قزاقستان و حاجی علی‌یف قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از آذربایجان به فینال وزن 65 کیلوگرم رسیده بود، در مبارزه پایانی مقابل جان دیاکومیهالیس از آمریکا قرار گرفت که در دور مقدماتی باجرانگ هندی را را 10 بر صفر شکست داده بود.
رحمان که در مبارزه‌های قبلی خیلی هجومی ظاهر شده بود، درحالیکه مبارزه فینال سرعت بالایی داشت کشتی‌گیر آمریکایی اقدام به زیرگیری کرد و درحالیکه رحمان هم رو کرده بود داوران نتیجه کشتی را 4-2 اعلام کردند که چلنج مربی امریکا باعث تغییر نتیجه و تبدیل آن به 8-6 به سود دیاکومیهالیس شد.
در ادامه عموزاد اقدام به زیرگیری کرد و نتیجه 8-8 شد. کشتی با همین نتیجه در وقت اول تمام شد.
کشتی آزاد قهرمانی جهان| کولاک رحمان بی‌رحم مقابل کشتی‌گیر آمریکایی/ عموزاد قهرمان جهان شد

در وقت دوم هم رحمان عموزاد حریف آمریکایی را در بیرون از تشک بیرون کرد و یک امتیاز دیگر به دست آورد. زیرگیری‌های کشتی‌گیر کشورمان همچنان ادامه داشت و رحمان 13-8  از حریف برد و ایران را صاحب مدال طلای دیگری کرد.
پیش از این تیم ملی کشتی آزاد ایران با کامران قاسم‌پور در 92 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود و رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی در 61، 79 و 86 کیلوگرم به 3 مدال نقره و یونس امامی و امیرحسین زارع در 74 و 125 کیلوگرم 2 مدال برنز رسیده بودند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی