خاندوزی: ۹۰ درصد فروش اموال مازاد بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم انجام گرفت

شناسه خبر: 110247 سرویس: سیاسی

وزیر اقتصاد در صحن مجلس گفت: ۹۰ درصد از کل ۷.۵ هزار میلیارد تومان اموال مازاد فروش رفته در سال گذشته مربوط به نیمه دوم سال یعنی بعد از استقرار دولت سیزدهم است که این امر اراده عملی دولت سیزدهم در این موضوع را نشان می دهد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست علنی امروز (سه شنبه 15 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران درباره فروش اموال مازاد بانک‌ها گفت: موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها را از زمانی که در مرکز پژوهش‌ها بودم، تاکنون که مسئولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی را برعهده دارم پیگیری کردم، چرا که این موضوع سه تاثیر مهم اقتصادی یعنی؛ کنترل رشد نقدینگی، افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها و رفع کسری های شبکه بانکی را دارد.
وی افزود: به جهت کوتاهی هایی که اجرای این قانون طی سال های 1395 تا 1400 داشته، سهم عملکرد آن طی این سال ها حدود 13 درصد بوده است، اما با آغاز دولت سیزدهم، این عدد به حدود 18 درصد افزایش پیدا کرده است که برنامه داریم با مجموعه اقداماتی که در سال 1401 انجام می گیرد، برگ زرینی در این حوزه داشته باشیم.
 
خاندوزی گفت: از سال 1394 تا قبل از 1401، فروش اموال مازاد بانک ها حدود 67 هزار میلیارد تومان عملکرد داشته است، بدین معنی 33 همت سهام غیربانکی و 33 همت املاک مازاد فروش رفته است.
خاندوزی: 90 درصد فروش اموال مازاد بانک‌ها در سال 1400 در دولت سیزدهم انجام گرفت

خاندوزی در تشریح املاک مازاد فروش رفته بانک ها توضیح داد: از عدد فوق بانک صادرات حدود 14.5 همت، بانک ملی حدود 14.3 همت، بانک تجارت 11 همت، بانک ملت 9.6 همت، بانک رفاه 5 همت، بانک سپه 5 همت و بانک کشاورزی 4 همت عملکرد داشته اند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تصریح کرد: 90 درصد از کل 7.5 همت اموال مازاد فروش رفته در سال گذشته مربوط به نیمه دوم سال یعنی بعد از استقرار دولت سیزدهم است که این امر اراده عملی دولت سیزدهم در این موضوع را نشان می دهد.
وی گفت: طی مکاتبات صورت گرفته اختیار ویژه‌ای برای فروش اموال مازاد بانک‌ها با مصوبه سران سه قوه و ابلاغ آن از سوی رهبر انقلاب به وزارت اقتصاد داده شده و وزارت اقتصاد مساله فروش اموال مازاد را با اختیار ویژه دنبال خواهد کرد.  



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی