لایحه ۲ فوریتی دولت برای اصلاح قانون کار

شناسه خبر: 111383 سرویس: سیاسی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تدوین لایحه ۲ فوریتی دولت برای اصلاح قانون کار خبر داد.


ولی اسماعیلی نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن تاکید بر اصلاح قانون کار، گفت: برای اصلاح قانون کار طرحی در کمیسیون اجتماعی مطرح بود اما در جلسه‌ای که با برخی از مسئولان دولتی برگزار گردید، عنوان شد که دولت لایحه‌ای برای اصلاح این قانون به مجلس ارائه خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه این لایحه در دستورکار کمیسیون‌های دولت قرار دارد و بر اساس آن چند ماده از قانون کار اصلاح خواهد شد، گفت:این لایحه 2 فوریتی است و قرار شد پیش از اینکه این لایحه به مجلس بیاید، نظر کمیسیون اجتماعی به عنوان کمسیون تخصصی را نیز درباره اصلاح مفاد قانون کار اخذ کنند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: بنابرین با توجه به اینکه طرح مجلس برای اصلاح قانون کار شباهت‌های زیادی به لایحه دولت داشت بنابراین قرار شد که این لایحه در دستورکار کمسیون قرار گیرد.
لایحه 2 فوریتی دولت برای اصلاح قانون کار

اسماعیلی در ادامه در توضیح طرح نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون کار، گفت: طبق این طرح دست شورای عالی کار را باز خواهد بود که اگر تورم در میان سال تحمیل شد، شورا بتواند تشکیل جلسه داده و حقوق‌ها را افزایش دهد تا حق کارگران ضایع نشود یعنی به این صورت نباشد که شورای عالی کار به صورت سنتی تنها در پایان سال تشکیل جلسه داده و حقوق یک سال را تعیین کند.
نماینده گرمی در مجلس اظهار کرد: همچنین در این طرح قرار شده تا موضوع سبد معیشتی را برای کارگران در نظر بگیریم و حقوق‌ها بر اساس آن تعیین شود همچنین حقوق این قشر بر اساس تورم افزایش یابد. یعنی گزارش تورم از بانک مرکزی و مرکز آمار اخذ و طبق آن حقوق کارگران تعیین شود.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی