وزارت خارجه "سدسازی‌های ترکیه" را جدی‌تر دنبال کند

شناسه خبر: 113031 سرویس: اجتماعی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما مطالب مهم در این خصوص را به وزیر امور خارجه منتقل کردیم و لازم است وزارت خارجه نیز بنا به ملاحظات محیط زیستی دراین خصوص فعال‌تر عمل کند و این موضوع را جدی‌تر دنبال کند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سدسازی‌های ترکیه بر روی رودخانه‌های مرزی تحت عنوان 2 پروژه "داپ" در حوضه آبریز ارس و "گاپ" در حوضه آبریز دجله و فرات باعث کاهش آورده این رودخانه‌ها به کشورهای پایین‌دست شده و این موضوع کشورهای منطقه را با خشکسالی و طوفان‌های گردوغبار درگیر کرده است.
در این رابطه، سید حسین موسوی‌فر؛ رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست به تسنیم گفت: ما با سفیر ترکیه جلسه داشتیم و نگرانی‌های خود در این خصوص را مطرح کردیم. در نشست منطقه‌ای وزیران نیز نگرانی‌مان را با مقامات آنها مطرح کردیم.
وی ادامه داد: وزیر نیرو و وزیر امور خارجه نیز در این خصوص مذاکرات جدی داشته‌اند و دکتر سلاجقه نیز مکاتباتی را داشته است. ما مطالب مهم در این خصوص را به وزیر امور خارجه منتقل کردیم و لازم است وزارت خارجه نیز بنا به ملاحظات محیط زیستی در این خصوص فعال‌تر عمل کند و این موضوع را جدی‌تر دنبال کند. ما در سازمان پیگیر موضوع هستیم اما نیاز به کمک وزارت نیرو و وزارت خارجه داریم.
وزارت خارجه "سدسازی‌های ترکیه" را جدی‌تر دنبال کند

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرف ترکیه در مذاکرات مباحث فنی را مطرح می‌کند و کار خود را توجیه می‌کند اما به عقیده من موضوع از طریق مذاکرات قابل حل است و باید حل شود چرا که در دراز مدت آثار زیان‌باری برای کشور ما و همه منطقه خواهد داشت.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی