کشف بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی قاچاق در شهر ری

شناسه خبر: 113894 سرویس: اجتماعی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۹تن مواد پتروشیمی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف‌شده را بیش از ۳میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.


سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأمورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده باقرشهر شدند.
وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری مواد پتروشیمی خارجی در انباری در شهر ری روستای قمصر تخلیه و دپو شده است که این کالاهای خارجی تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می‌شود.
 سرهنگ افشاری گفت: مأمورین این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل، یک باب انبار کالای بازرگانی بوده است که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است و مشاهده می‌کنند به شیوه و شگرد متقلبانه قاچاقچیان مواد خام پتروشیمی کارخانجات داخلی را به‌صورت غیررسمی خریداری می‌کنند و در انبارها و سوله‌های اطراف تهران با مقدار کم مواد پلاستیکی ضایعاتی مخلوط و یا گاهی بسته‌بندی شرکتی مواد را تعویض می‌کنند و محصول به‌دست‌آمده تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان قاچاق می‌شود.
کشف بیش از 59 تن مواد پتروشیمی قاچاق در شهرری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالاها شامل مقدار 59 تن مواد پتروشیمی (گرانول) است که پرونده قضایی مربوطه در این راستا تشکیل و به‌همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.
این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف‌شده را بیش از 3 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، خطاب به متخلفان اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی