ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

شناسه خبر: 113902 سرویس: اجتماعی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور به تجهیزات پیشرفته نیاز است؛ پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبکه، فناوری است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان‌ برای این کار طراحی و تولید شده است.
امیرحسین واعظ؛ از فناوران این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این محصول شامل سه بخش آشیانه، نرم‌افزار و پرنده بوده و این محصول تحت شبکه و بدون نیاز به خلبان است.
مهدی جودی؛ مدیرفنی این شرکت دانش‌بنیان نیز بیان کرد: کاربردهای این محصول در بحث‌های نظارتی و صنعتی است. یکی از کاربردهای مهم این سیستم که اخیراً نیز کشور با آن درگیر بوده، بحث‌های نظارتی به‌ویژه مرزبانی است. با این محصول فناورانه می‌توان با سریع‌ترین حالت در کشور و در هر ساعتی نسبت به پرواز و انجام عملیات اقدام کرد.
جودی گفت: زمانی که به سیستم دستور پرواز داده می‌شود درب‌های آشیانه باز شده و پرنده بلند می‌شود و مأموریت از قبل تعریف شده را انجام می‌دهد و به صورت کاملاً خودکار به آشیانه بازمی‌گردد، شارژ می‌شود و آماده عملیات‌های بعدی می‌شود.
ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

وی تأکید کرد: کشورهایی که موفق به انجام این کار شدند در مرحله اول کشور آمریکا بود و بعد از آن فرانسه و یک کشور دیگر اروپایی است. قیمت این محصول دانش‌بنیان در حالت پایه 20 تا 25 هزار دلار تخمین زده شده اما کمترین قیمت نمونه خارجی 35 هزار دلار است.
پهپادهای آشیانه‌دار توسط فناورانی از رشته‌های مکانیک، هوا و فضا و رایانه ساخته شده است؛ دقت بالا و کاهش زمان رسیدن به موقعیت تعیین‌شده از ویژگی‌های پهپاد آشیانه‌دار است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی