سقوط هواپیما اوکراینی در شاهدشهر/تمامی 176 مسافر جان باختند

شناسه خبر: 60793 سرویس: اجتماعی

صبح امروز یک هواپیمای اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی شاهدشهر شهریار سقوط کرد و در این حادثه تمام 176 مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست داده اند.


بنابر مشاهدات عینی در شاهدشهر ساعت ۶:۳۰ صبح چهارشنبه یک هواپیمای مسافربری به صورت مشتعل حد فاصل فرودگاه امام سقوط کرد و پس از برخورد با زمین به صورت محسوس منفجر شد.

این هواپیما به همراه کرو (خدمه پروازی) ۱۷۶ نفر سرنشین‌ (۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی) داشته است که طبق بررسی‌های اولیه همه مسافران و کرو این پرواز جان باخته‌اند.‌

هواپیما در دقایق اولیه پروازی بوده ‌و سوخت هواپیما هنوز چندان مصرف نشده بوده است و انفجار مهیبی هنگام برخورد با زمین رخ داده است‌.

بنابراین گزارش هواپیمای مذکور بوئینگ 8-737 متعلق به ایرلاین اوکراینی(UIA) با ریجستر UR-PSR بوده است.

۸:۴۵ پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه هیچ کس در سقوط هواپیمای مسافری اوکراین، نجات نیافت.

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس تلاش خود را برای نجات این افراد به کار گرفتند گفت: اجساد در یک محل جمع اوری شده و آماده انتقال هستند.

کولیوند گفت: در این حادثه تمام 176 مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست داده اند.


۸:۲۰ مکان دقیق سقوط هواپیما در شهرک لاله شاهدشهر و نزدیکی صباشهر شهریار قرار دارد.

۸:۰۰ تعداد تیم‌های امداد به ۶۰ تیم و دو بالگرد افزایش یافت.

۷:۳۰ شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش اظهار کرد: لحظاتی پیش یک هواپیمای اوکراینی که قصد ترک کشور را داشت به دلیل نقص فنی در منطقه عباس آباد از صبا شهر سقوط می کند.

وی ادامه داد: بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و ۲۰ تیم امداد و نجات به منطقه اعزام شدند.

فتحی با بیان این که هنوز از تعداد فوتی ها و یا مصدومان خبری در دست نیست، گفت: یک فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام و تمامی تیم های عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل هستند.

منبع:فارس



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی