اظهار امیدواری روحانی درباره‌ی آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده در ژاپن

شناسه خبر: 60570 سرویس: اقتصادی

رئیس جمهور گفت: این حق طبیعی ماست که پول های بلوکه شده ایران در بانک ژاپن آزاد شود.


حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه و پیش از ترک توکیو در نشستی با این مدیران ارشد ژاپنی گفت: امیدوارم شما و همچنین دولت ژاپن تلاش ‌کنید برای اینکه ما روابط بهتری داشته باشیم و از جمله پول‌های ما که در بانک ژاپن مسدود شده، آزاد شود و ما در این شرایط بتوانیم از این پول‌ها استفاده کنیم. این ارز به فروش نفت ما قبل از تحریم آمریکا مربوط می شود بنابراین، این حق طبیعی ماست که این پول به ما برگردانده شود.

وی ادامه داد: ما در سال جاری ۳ بار با آقای نخست وزیر مذاکرات مفصلی داشتیم یک بار در تهران، یک بار در نیویورک و یک بار در توکیو و همه این مذاکرات سازنده و مثبت بود.

روحانی یادآورشد: برای ما بسیار مهم است که ایران و ژاپن به عنوان دو دوست قدیمی روابط خود را ادامه دهند و اجازه ندهند که کشور ثالثی در روابط دوستانه ما اخلالی ایجاد کند.

رییس جمهوری تاکید کرد: ایران همچنان درهایش به روی ژاپن و شرکت های ژاپنی باز است و مخصوصا در پروژه‌های مهمی مثل پروژه های چابهار که می تواند این پروژه کاملا منطقه جنوب و شرق را به شمال و غرب متصل کند حضور فعال تری داشته باشند.

وی در پایان گفت: بسیار خوشحالم که دیروز و امروز میهمان شما بودم و امیدوارم این سفر مایه توسعه روابط دو کشور در زمینه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باشد.

منبع: انصاف نیوز



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی