مازندران

شهدای مدافع حرم مازندران در خاک وطن آرام گرفتند

شناسه خبر: 86979 سرویس: استانها

پیکرهای پاک پنج شهید مدافع حرم مازندران صبح امروز پنجشنبه به صورت جداگانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای زادگاهشان به صورت خودرویی تشییع و در کنار همرزمان شهیدشان به خاک سپرده شد.


شهرهای ساری ، قائمشهر ، بابل ، آمل و فریدونکنار امروز میزبان شهدای مدافع حرم بودند ، شهیدانی که پیکرهای پاکشان پس از حدود پنج سال اوایل هفته جاری به وطن بازگشت و پس از طواف در حرم امام هشتم (ع) شامگاه سه شنبه به مازندران رسید.

اگر چه مردم مازندران سه شنبه شب مراسم با پیکرهای پاک این شهیدان به صورت متمرکز در ساری وداع کردند ، ولی چهارشنبه شب هم در مراسم وداع جداگانه ای که در زادگاه هر یک از این شهیدان برگزار شد حضور یافتند تا با آرمان های شهدا تجدید بیعت کنند.

پیکرهای شهیدان محمود رادمهر ، محمد بلباسی ، حسن رجائی‌فر ، علی عابدینی و رضا حاجی زاده حوالی ظهر دیروز چهارشنبه با استقبال خودرویی شهروندان به زادگاهشان انتقال یافت و صبح امروز هم به صورت همزمان مراسم تشییع در پنج شهر مازندران برگزار شد.

مهمان جدید برای ملامجدالدین ساری

پیکر پاک شهید مدافع حرم محمود رادمهر صبح امروز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت خودرویی درساری تشییع شد.

تشییع پیکر این شهید سرافراز اسلام به صورت خودرویی از میدان امام خمینی ( ره) شروع شد و تا گلزار شهدا ملا المجدین ساری ادامه یافت.

شهید محمود رادمهر سوم آذر ۱۳۵۹ در شهرستان ساری به دنیا آمد. وی در سپاه ناحیه ساری و لشکر ۲۵ کربلا مشغول به کار بود و پس از اعزام به سوریه در بهار سال ۹۵ در درگیری با گروه های تکفیری در منطقه خان طومان به شهادت رسید.
شهید رادمهر در دوران بچگی و تا پایان راهنمایی تحصیلی در منزل پدر بزرگش که روحانی بود زندگی می کرد. وی بعد از پایان دبیرستان در دانشگاه شهید ستاری پذیرفته شد ولی به خاطر مشکل جسمی که برایش رخ داد به دانشگاه نرفت. او سال بعد برای ادامه تحصیل در رشته جغرافیای سیاسی در دانشگاه امام حسین(ع) ساری پذیرفته شد و از آنجا لیسانس گرفت و در حین تحصیل برای اولین بار در سپاه بهشهر مشغول به خدمت شد. رادمهر پس از آن به توپخانه نکا انتقال یافت و بعد در خود لشکر و بعد هم در پادگان قدس خدمت می‌کرد.
حاصل زندگی شهید رادمهر دو فرزند پسر به نام های علی متولد سال ۱۳۸۷ و محمد متولد سال ۱۳۹۳ بوده است .

ورود فرمانده به سیدملال قائمشهر

همچنین آیین تشییع و خاکسپاری پیکر شهید مدافع حرم محمدبلباسی صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم ، مسئولان و نیروهای مسلح در قائمشهر برگزار شد.

مردم شهید پرور قائمشهر صبح امروز پیکر شهید محمد بلباسی را از حسینیه عاشقان ثارالله تا گلزار شهدای سید ملال به صورت خودرویی بدرقه کردند و پیکر پاک این شهید مدافع حرم را در گلزار شهدای سید ملال قائمشهر به خاک سپردند.

شهید بلباسی، متولد ۱۳۵۸ قائم شهر و رئیس سازمان اردویی سپاه کربلای مازندران بود که اردیبهشت ۱۳۹۵ در درگیری‌های منطقه خان‌طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از شهید بلباسی چهار فرزند به نام‌های فاطمه، حسن ، مهدی و زینب به یادگار مانده است. وی، ولادت و بزرگ شدن سه فرزند خود را دید، اما زینب او بعد از شهادتش در دفاع از حریم اهل بیت (ع) دیده به جهان گشود.

زینت روستای کامی‌کلا

پیکر شهید مدافع حرم حسن رجایی فر امروز در بابل تشییع و در روستای کامی کلا از توابع بخش بندپی غربی به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع این شهید سرافراز همانند شب وداع با رعایت پروتکل های بهداشتی و با شکوه خاصی برگزار شد . پیکر پاک شهید رجایی فر بعد از تشییع در شهر بابل به بخش بندپی‌غربی در روستای کامی‌کلا زادگاهش منتقل و در آنجا نیز اهالی روستا بار دیگر پیکر این شهید را تشییع و سپس به خاک سپردند.

پیکر پاک شهید حسن رجایی فر بعد چهار سال و پنج روز از شهادتش در منطقه خان طومان سوریه و در مبارزه با تکفیری های داعش هفته جاری به وطن بازگشت.

شهید حسن رجایی فر متولد ۱۳۵۴ متاهل و ۲ فرزند پسر به نام های محمد و امیر سجاد و یک فرزند دختر به نام مهدیه به یادگار گذاشته است.

ستاره درخشان روستای " فرم "

پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی از شهدای خان طومان هم صبح امروز با حضور پرشور مردم و مسئولین در فریدونکنار تشییع شد و به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع خودرویی پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی از میدان درنا شهرستان فریدونکنار به سمت روستای "فرم" زادگاه این شهید برگزار شد.

شهید عابدینی ۲۵ مرداد ۱۳۶۷ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی و متدین در روستای فرم از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار دیده به جهان گشود.مصادف شدن لحظه تولد آن شهید در فجر صادق و اذان صبح سبب شد تا مادربزرگ شهید او را صادقعلی نام نهد و چون مادر شهید در طول بارداری به اهل بیت(ع) توسل داشت به رویای صادق به او الهام می‌شود که نام علی را برای او انتخاب کند. بدین ترتیب در شناسنامه نام او را علی و در بین اقوام، بستگان و آشنائیان به صادق‌علی مشهور بود.
شهید عابدینی عضو یگان صابرین لشکر ۲۵ کربلا بود که بهار ۹۵ در سن ۲۷ سالگی برای مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سرزمین شام شد و در منطقه خان طومان به همراه تعدادی از دوستانش هنگام نبرد با دشمنان اسلام به شهادت رسید.
شهید عابدینی قبل از شهادتش هم سه بار در سوریه مجروح شدده بود. این شهید بزرگوار متاهل بود.

مهمان امامزاده ابراهیم آمل

پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم " رضا خاجی‌زاده" نیز امروز پنجشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی با حضور مردم انقلابی و ولایت مدار زادگاهش آمل تشییع شد ودر کنار شهدای انقلاب و دفاع مقدس آرام گرفت.

پیکر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده با همراهی خودرویی مردم آمل از میدان هزار سنگر تا گلزار شهدای امامزاده ابراهیم ای شهر تشییع شد.

شهید مدافع حرم پاسدار رضا حاجی زاده جوانی از اهالی شهرستان آمل بود. وی که در تاریخ ۶ بهمن سال ۱۳۶۶ به دنیا آمد صاحب ۲ فرزند دختر و پسر است.

شهید مدافع حرم حاجی زاده در سن ۲۸ سالگی و در ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به همراه ۱۲ تن از یارانش که همگی پاسداران لشگر عملیاتی ۲۵ کربلا بودند در منطقه خان طومان کشور سوریه به دفاع از حریم و حرمت اهل بیت به مقام والای شهادت نائل شد.

رضا حاجی زاده هشتمین شهید مدافع حرم شهرستان آمل در دفاع از حرمت و حریم اهل بیت عصمت و طهارت است که در جنگ علیه تکفیری های داعش به شهادت رسید.

مازندران در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) بیش از ۴۰ شهید هدیه داد تا به جمع ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید جنگ تحمیلی بپیوندند.

مازندران در نبرد خان طومان سوریه ۱۳ شهید برای دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرد. شهیدان محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود رادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بریری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر شهیدان مازندرانی نبرد خان طومان هستند.

از مجموع شهدای مدافع حرم مازندران در خان طومان تا کنون ۱۲ پیکر پاک تفحص و به خانه بازگردانده شد که امروز مازندران میزبان پنج پیکر از آنها بود. پیکر یکی از شهدای مازندرانی مدافع حرم که در منطقه خان طومان به شهادت رسید هنوز شناسایی و بازگردانده نشده است.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی