رونمایی از ۱۰ طرح کلان ملی تا پایان سال

شناسه خبر: 60494 سرویس: تکنولوژی

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رونمایی ۱۰ طرح کلان ملی تا پایان سال خبر داد.


طرح‌هایی که با عنوان «طرح‌های کلان ملی فناوری» از سوی معاونت علمی و فناوری حمایت می‌شوند، طرح‌هایی فناورانه و دانش بنیان با قابلیت تجاری سازی هستندکه اجرای آن‌ها نیازمند مشارکت گسترده بازیگران مختلف است و به نیازهای اساسی و راهبردی کشور پاسخ می‌گوید. حمایت از این طرح‌ها با توجه به آثار آن‌ها در تولید، خودکفایی و اشتغالزایی یکی از ابزارهای مهم در تحقق اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌رود. معاونت علمی و فناوری به عنوان یک نهاد فرادستگاهی به منظور اجرای طرح‌های کلان ملی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی را هماهنگ می‌کند و پیشبرد آن‌ها را با استفاده از بودجه معاونت و نهادهای ذیربط حمایت مالی می‌کند.

پیمان صالحی روز دوشنبه در خصوص رونمایی از طرح‌های کلان ملی در سال جاری گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در مرکز طرح‌های کلان ملی تا پایان سال حداقل ۱۰ طرح دیگر رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: الان طرح‌های کلان جاری کشور بیش از ۱۲۰ طرح است و در حوزه‌های مختلف هدف‌گذاری شده است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز طرح‌های کلان ملی طرح‌هایی را هدف قرار داده که نیاز بالقوه و بالفعل کشور است. حوزه‌های سلامت، پزشکی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، هوا و فضا و حمل و نقل برقی؛ بنابراین این طرح‌ها هم مورد توجه نمایندگان مجلس و هم در دولت است و ما امیدواریم در لایحه بودجه بتوانیم به مرکز طرح‌های کلان ملی بیشتر توجه شود.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: اعتبارات پیشنهادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستادهای فناوری در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۹ مبلغ ۲۶۰ میلیارد و ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که در آن علاوه بر سهم ستادهای فناوری، پارک‌های علم و فناوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و بنیاد ملی نخبگان و برنامه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی برای اجرای طرح‌های کلان ملی مبلغ ۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

صالحی اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سال ۹۹ در حال بحث و مذاکره است و قطعا یکی از موضوعات اصلی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز طرح های کلان ملی و طرح هایی است که در حال اجرا است.

وی درخصوص افزایش این بودجه نسبت به سال گذشته گفت: این بودجه نسبت به بودجه سال گذشته کمی افزایش داشته است.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: طرح‌های کلان ما آن‌هایی هستند که نیاز کشور هستند و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شوند و حتما یک بهره‌بردار ویژه دارند. در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که از فردا (سه شنبه) در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، یک سری طرح کلان ملی رونمایی خواهد شد.

طرح‌هایی که با عنوان «طرح‌های کلان ملی فناوری» از سوی معاونت علمی و فناوری حمایت می‌شوند، طرح‌هایی فناورانه و دانش بنیان با قابلیت تجاری سازی هستندکه اجرای آن‌ها نیازمند مشارکت گسترده بازیگران مختلف است و به نیازهای اساسی و راهبردی کشور پاسخ می‌گوید. حمایت از این طرح‌ها با توجه به آثار آن‌ها در تولید، خودکفایی و اشتغالزایی یکی از ابزارهای مهم در تحقق اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌رود. معاونت علمی و فناوری به عنوان یک نهاد فرادستگاهی، به منظور اجرای طرح‌های کلان ملی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی را هماهنگ می‌کند و پیشبرد آن‌ها را با استفاده از بودجه معاونت و نهادهای ذیربط حمایت مالی می‌کند.



منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی