سیستان و بلوچستان

نبود زیرساخت‌ها خسارت بالایی به سیستان وارد کرده است/ پیشگیری برای برخی مسئولان معنا ندارد

شناسه خبر: 60877 سرویس: استانها

یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد که عدم انجام اقدامات پیشگیرانه باعث شده تا سیل به مردم استان خسارت بالایی وارد کند.


حبیب‌الله دهمرده در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سیل اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد، در صورتی که این سیل قابل پیش‌بینی بود به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها سیل به استان سیستان و بلوچستان خسارات زیادی وارد کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده از وزارت کشور، نیرو و استاندار سیستان و بلوچستان گلایه‌مند هستم، چرا که در ابتدای امسال نیز مختصر سیلی در سیستان آمد و خساراتی برجای گذاشت. براساس مصوبات ستاد بحران باید لایروبی رودخانه‌ها انجام می‌شد و اقداماتی پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سیل صورت می‌گرفت، اما نه تنها اقدامی نشده بلکه خسارت سنگینی به مردم وارد شده است. ظاهرا پیشگیری برای برخی از مسئولان اصلا معنایی ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعی غیرقانونی در تهران بیان کرد: از وزارت خارجه تعجب می‌کنم چرا اینقدر منفعلانه در برابر این موضوع عمل کرده است. یک عنصر نامطلوب با پررویی تمام در امور داخلی کشور دخالت کرده است و به جای این‌که اخراج شود خیلی ساده از کنار آن عبور می‌کنیم این انفعال چه معنایی دارد.

منبع: ایسنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی