مازندران

۲۵۰ هزار نفر در رشته روانشناسی و مشاوره تحصیل می‌کنند

شناسه خبر: 60902 سرویس: استانها

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته روانشناسی و مشاوره تحصیل می کنند.


محمد حاتمی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار مازندران در ساری با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در ارایه خدمات روان شناسی و مشاوره های تخصصی لازم برای تامین سلامت روان و تقویت مهارت های زندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: این سازمان تخصصی علاوه بر صدور مجوز برای کسانی که قصد فعالیت در این رشته را دارند و نظارت بر کار آنان در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن و سلامت روان و اختلالات روانی فعالیت می کند.

او با بیان این که ۳۰ هزار نفر عضو رسمی این سازمان هستند و ۲۵۰ هزار دانشجو در این رشته تحصیل می کنند، عنوان کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با توجه به در اختیار داشتن نیروهای انسانی متخصص و کاردان آماده همکاری و تعامل با نهادهای مجری است.

رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با اشاره به اینکه بیش از یک هزار کلینیک مشاوره روانشناسی در کشور داریم افزود: مازندران با حدود یکهزار مشاور و روانشاس عضو این سازمان از جایگاه مهمی در قابلیت ورود به اسیب های اجتماعی برخوردار است.


حاتمی افزود: تلاش ما این است که با توانمندسازی حرفه ای در راستای سپردن کار به افراد کاردان در حوزه های مرتبط مشاور شما باشیم و در این راستا جایگاه دفاتر استانی از اهمیت بالایی برخوردار است تا با ساختار سازی و تمرکز زدایی و نظارت کامل شورای استان بر تمام مسایل روان شناسی و مشاوره به سوی تحقق اهداف یاد شده گام برداریم.


منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی