سیستان و بلوچستان

افتتاح ۳۱ هزار میلیارد طرح آب و برق در سال ۹۸

شناسه خبر: 60934 سرویس: استانها

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال همه شاخص‌های اقتصادی ما نسبت به ۹۷ بهتر است، گفت: امسال ۳۱ هزار میلیارد تومان طرح آب و برق را در کشور افتتاح می‌کنیم.


حسن روحانی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان برای ما یک استان مرزی و حساس است و کمک رسانی‌ها در روستاها بسیار خوب بود و مردم هم رضایت داشتند.

رئیس جمهور گفت: سدهای سیستان‌و‌بلوچستان باعث کاهش تلفات و خسارت‌های سیل اخیر در این استان شدند.

وی ادامه داد: باید سدهای نیمه تمام در این استان تکمیل شود و ۲۸۰ میلیون متر مکعب از آب دریا برای رفع مشکلات آب مردم جنوب استان استفاده می‌شود.

روحانی بیان کرد: نفوذپذیری آب در خاک بلوچستان پایین و زمان‌بر است و در اینگونه اتفاقات مانند سیل زمین ریزش یا رانش می‌کند، بنابراین بر مبنای ساختار این منطقه باید پل‌ها و راه‌ها احداث شود چرا که خسارات زیادی در سیل اخیر به منطقه وارد شده است.

تقدیر از نیروهای مسلح برای مشارکت در امدادرسانی به سیل‌زدگان

وی با قدردانی از نیروهای مسلح ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، از وحدت و همدلی علما و روحانیون و مسؤولان شیعه و سنی در مدیریت سیل و خدمات رسانی و امدادرسانی به مردم نیز تشکر کرد.

روحانی گفت: سیستان و بلوچستان یک استان استراتژیک برای کشور است، اتصال شمال و جنوب منطقه را از طریق چابهار میتوان عملیاتی کرد، بندر چابهار یکی از مهمترین بنادر کشور در آینده خواهد بود که در حوزه ترانزیت نقش بسزایی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

رئیس جمهور بیان کرد: گاز رسانی در این استان یکی از اقدامات بسیار خوب دولت یازدهم بود، اتصال راه آهن چابهار به زاهدان نیز بسیار مهم است، به وزیر راه تاکید کردیم تا با تامین اعتبار حداقل بخشی از این پروژه را در این دولت افتتاح شود.

وی با اشاره به موضوع برجام گفت: در موضوع برجام کسی توافق برجام را زیر پا گذاشت که شر منطقه است.

روحانی افزود: کشتار مردم اهواز در روز رژه نماد بی رحمی مزدوران صهیونیسم و آمریکایی ها است، آن‌ها در منطقه نفت مردم را تاراج کردند، اشیای نفیس و تاریخی مردم را از بین بردند، به شیعه و سنی رحم نکردند در این شرایط و خصوصیات مردم ما و نیروهای مسلح ما ایستادگی کردند، آنچه شر برای ایران است شر برای کل منطقه و دنیا است.

رئیس جمهور بیان کرد: امسال همه شاخص های اقتصادی ما نسبت به ۹۷ بهتر است از اردیبهشت آثار مثبت بر دولت و ملت ظاهر شده است، پارسال رشد اقتصادی ما منفی بود اما امسال در ۶ ماهه اول رشد اقتصادی ما مثبت است، ما جلوی رشد منفی را گرفتیم و مثبت کردیم کار بسیار مهمی بود.

روحانی گفت: در یک استان سیستان و بلوچستان ۸ هزار میلیارد تومان طرح در آب و برق در حال انجام است، امسال ۳۱ هزار میلیارد تومان طرح آب و برق را در کشور افتتاح می‌کنیم.

رئیس جمهور صبح امروز وارد مناطق سیلزده در چابهار شد و از روستاهای مختلف که در معرض سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده بودند بازدید کرد.



منبع:فارس



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی