مازندران/اقتصادی

فعالیت تولیدی‌ها پشت درهای بسته

شناسه خبر: 71852 سرویس: استانها

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که فعالیت واحدهای تولیدی کوچک استان پشت درهای بسته مانعی ندارد.


حسینقلی قوانلو افزود: اعتقاد ما و دولت این است که تولید نباید به هر شکل ممکن تعطیل شود زیرا با توجه به شرایط جهانی و اقتصادی کشور، تولید در بخش کلان و خرد موتور محرکه اقتصادی و معیشتی بزرگ کشور و مازندران است.

وی با اشاره به اینکه نباید گذاشت ویروس کرونا تولید را فلج کند ، گفت : البته سلامتی کارگران اولویت اصلی است که باید نسبت به آن هوشیار و محتاط عمل کرد.

رییس سازمان صنعت مازندران با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی و خطر شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی خود خواسته و یا ابلاغی برخی واحدها شده است ، گفت : اما تولید برای واحدهای صنفی کوچک پشت درهای بسته کارگاه هایشان مانعی ندارد.

قوانول با تاکید بر اینکه بخش فروش این واحدهای تولیدی همچنان باید متوقف و تعطیل باشد ، افزود : اما واحدها می توانند سفارشات خود را دریافت و آنها را تولید کنند تا با عادی شدن شرایط شرایط ، فعالیت آنها متوقف نشود.

وی تعطیل بودن فروش را به دلیل جلوگیری از تردد و تجمع عنوان کرد و ادامه داد : فعالیت واحدهای تولیدی نیز منوط به رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله در محیط کارگاهی است.

رییس سازمان صنعت مازندران تعداد واحدهای صنفی مازندران را حدود ۲۰۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود ۴۰ هزار واحد مربوط به تولیدی های کوچک است.

شیوع ویروس کرونا که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته وارد مازندران شد ، خسارات گسترده ای به بخش های تولیدی و اقتصادی مازندران وارد کرد. شیوع این ویروس در حال حاضر به جز بخش مواد غذایی ، تمامی بخش های دیگر تولیدی و خدماتی مازندران را به تعطیلی کشانده است.

هم اکنون نیز طبق آخرین آمار واحدهای درمانی مازندران کمتر از یکهزار نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی