مازندران/پزشکی

افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در بابل

شناسه خبر: 75114 سرویس: استانها

افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در بابل با گذشت ۶۵ روز از آغاز شیوع این بیماری در شهرستان همچنان از ترخیصی‎ها بیشتر است.


شهرستان بابل دروازه ورودی کرونا به مازندران بود که شیوع این بیماری را از ۳۰ بهمن با بستری ۲ بیمار در بیمارستان آیت الله روحانی به صدا در آورد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل که جمعه شب اعلام شد ، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار جدید کرونایی در بابل بستری و ۱۴ بیمار نیز ترخیص شدند.

در حال حاضر ۱۰۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های بابل بستری هستند و همچنان عدد سه رقمی بستری رو به افزایش است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

در حالی هیچ یک از بیمارستان های کرونایی بابل از لیست پذیرش بیماران خارج نشده اند که برخی از شهرهای مازندران که دیرتر پای کرونا به آنجا باز شده بود ، آمار پذیرش بیماران جدید کرونایی به صفر رسیده و بیمارستان هایشان هم به فعالیت عادی بازگشتند.


بر اساس گزارش های رسمی ، آمار پذیرش بیماران جدید در بیمارستان های شهرستان محمود آباد و جویبار به صفر رسید و در آمل نیز سه بیمارستان از چهار بیمارستان کرونایی به فعالیت عادی بازگشته اند.

اگر چه زنگ خطر شیوع بیماری کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد ، ولی با اقدامات سختگیرانه اتخاذ شده روند شیوع بیماری از اواخر اسفند در استان به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد که همچنان ادامه دارد.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد، تاکنون بیش از ۲۰ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

همچنین تاکنون ۲ هزار بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی