اصناف پرخطر همچنان تعطیل می‌مانند

شناسه خبر: 75153 سرویس: اجتماعی

رئیس اتاق اصناف البرز گفت: درست است که فعالان صنوفی که پرخطر نامیده شده‌اند طی بیش از دو ماه گذشته آسیب زیادی دیده‌اند ولی برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان چاره‌ای جز ادامه تعطیلی ندارند.


بهروز حصاری اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا صنوفی مثل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها و کنسرت‌ها جزو صنوف پرخطر محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: از اواخر فروردین ماه شاهد فعالیت مجدد حدود ۹۰ درصد از واحدهای صنفی استان هستیم ولی با توجه به اینکه هنوز دستورالعملی در خصوص وضعیت صنوف پرخطر از سوی ستاد ملی کرونا اعلام نشده، تعطیلی این واحدها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: درست است که فعالان صنوفی که پرخطر نامیده شده‌اند طی بیش از دو ماه گذشته آسیب زیادی دیده‌اند ولی برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان چاره‌ای جز ادامه تعطیلی ندارند.

این مسئول تاکیدکرد: بسیاری از فعالان این صنوف سرپرست خانوارند، در شرایط اقتصادی فعلی به سختی روزگار می‌گذرانند و برای گذران زندگی ممکن است با مشکل مواجه شوند ولی برای آغاز فعالیت باید منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا باشیم.


حصاری تاکید کرد: با توجه به اینکه با فعالیت مجدد صنوف پرخطر اغلب امکان رعایت فاصله یک و نیم تا دو متری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وجود ندارد، این واحدها تعطیل باقی مانده‌اند.

وی گفت: در شرایط فعلی از مردم درخواست می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به قطع سریعتر زنجیره انتقال ویروس کمک کنند تا وضعیت زندگی کم کم به حالت عادی بازگردد.

منبع:ایسنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی