مازندران

تشکیل کارگروه اقدام برای حل مشکلات مازندران

شناسه خبر: 76309 سرویس: استانها

کارگروه "اقدام" مازندران با هدف ایجاد دست واحده و بهره‌گیری از مجموعه توان مدیریتی استان برای انجام اقدامات اساسی در راستای رفع موانعِ طرح‌ ها، پروژه‌ها و اولویت‌های استان به ریاست استاندار مازندران تشکیل شد. ‎


به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری مازندران، این کار گروه که در زیر مجموعه استانداری تشکیل و به صورت مستقیم توسط مسئولان ارشد استان نظارت ، مدیریت و راهبری می شود.

استاندار مازندران در نخستین جلسه فعالیت کارگروه اقدام استان هدف از تشکیل این کارگروه را حل مسایل و مشکلات ایجاد شده در امور اقتصادی و معیشت مردم عنوان کرد اظهار داشت: کارگروه اقدام به واسطه تحریم و اقتصاد کرونایی و بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های پساتحریم و کرونا در جهت شعار جهش تولید تشکیل شده است.

احمد حسین زادگان در ادامه گفت: مسئول سازی و بکارگیری تمامی ظرفیت ها و توانمندی های مدیریتی و نظارتی برای مقابله با تبعات عینی و روانی تحریم همه جانبه و بی اثر یا کم اثر نمودن اثرات تحریم و مقابله با آثار و پیامدهای آن بویژه در شرایط سخت تر اقتصاد کرونایی را از ضرورت های تشکیل این کارگروه عنوان کرد.

وی هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی در حل برخی مشکلات، تقویت تصمیم گیری در دستگاه های اجرایی، ارایه برخی پیشنهادهای لاینحل باقی مانده استانی را از دیگر مسئولیت های کارگروه اقدام توصیف کرد و افزود: فلسفه وجودی این کارگروه، اقدام برای حل موانع تحقق اتفاقات بزرگ در استان است.

استاندار مازندران با اشاره به سه محور عمده فعالیت های استان در صنعت، جهاد کشاورزی و گردشگری گفت: تنها در سایه همگرایی، وحدت نظر، نگاه یکپارچه، عبور از بورکراسی های زاید و اراده مشترک می توان زمینه تحقق برخی از طرح ها و پروژه های بزرگ و معطل مانده را فراهم نمود تا موجب رضایت و تقویت معیشت و زندگی مردم شود.

حسین زادگان استفاده از ظرفیت های اقتصادی که پیشران توسعه هستند، تجارت خارجی و استفاده از بازارهای کشورهای همسایه و فرصت موافقتنامه تجارت ترجیحی اتحادیه اورآسیا، احیا واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد، جهت گیری ظرفیت ها به سمت تولید، کمک به واحدهای اقتصادی که در حال دست و پنجه نرم کردن با تبعات تحریم هستند، هلدینگ ثروت آفرینی و دیگر موارد را از جمله مسایل و موضوعات فعالیت کارگروه اقدام عنوان کرد و گفت: فعالیت های اقتصادی علیرغم همه تحریم های ظالمانه در حال انجام است لیکن هدف اصلی فعالیت این کارگروه این است که با سطح اقدامات خاص و سرعت بخشیدن به روند آن، ره آوردهای بزرگ برای توسعه مازندران رقم بخورد.

وی با بیان این که ذیل این کارگروه؛ مجموعه توان حاکمیتی استان برای تسهیل و زمینه سازی اقدامات مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی بسیج می شوند، عنوان کرد: این کارگروه بدنبال اقدامات صریح برای رفع موانع و تحقق پروژه ها و اولویت های مهم استان است.

استاندار با اشاره به این که رضایت مندی مردم، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در سایه تحقق اولویت های اقتصادی از اهداف مهم و اساسی فعالیت کارگروه اقدام است، تاکید کرد: اولویت ها، موانع و اقدامات تحقق آن در بخش های مختلف باید احصا شود.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی