فرهاد با ۵۰ درصد پیروزی رفت

شناسه خبر: 86660 سرویس: ورزشی

فرهاد مجیدی در حالی استقلال را برای دومین بار در دوران مربیگری‌اش ترک کرد که عملکرد قابل قبولی داشت و در ۲۱ بازی تنها چهار بار طعم شکست را چشید.


تیم فوتبال استقلال تهران شب گذشته (پنج‌شنبه) با نتیجه سه بر ۲ در برابر تراکتور شکست خورد تا دستش به جام قهرمانی جام حذفی نرسد و مانند لیگ به مقام دومی بسنده کند. مجیدی همانطور که پیش از این گفته بود تحت هر شرایطی بعد از بازی با تراکتور از سمت خود کنار می‌رفت و خود باشگاه نیز دیگر علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشت و بدین ترتیب همکاری استقلال و فرهاد مجیدی به اتمام رسید تا دومین مقطع حضور شماره هفت سابق آبی‌ها در قامت سرمربی با این تیم به نقطه پایان برسد.

فرهاد در اولین مقطع حضورش از هفته بیست و هشتم لیگ هجدهم زمام کار را به دست گرفت و در پنج بازی لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به سه برد و ۲ تساوی دست پیدا کرد و سپس جای خود را به استراماچونیِ ایتالیایی داد، او اما دومین بار در اواسط لیگ نوزدهم و از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا روی کار آمد و طی ۲۱ بازی به ۱۰ برد، هفت تساوی و چهار شکست دست پیدا کرد، میانگین پیروزی فرهاد در این دوره ۴۷ درصد و معدل باختش تنها ۱۹ درصد بود.

در مجموع، فرهاد مجیدی تا به حال ۲۶ بار روی نیمکت استقلال نشسته که ماحصل آن ۱۳ برد، ۹ تساوی و چهار شکست بود، یعنی او به ۵۰ درصد برد دست پیدا کرد و در ۱۵ درصد مسابقات نتیجه را واگذار کرد.

فرهاد بعد از ۱۱ بازی بدون باخت سرانجام در برابر تراکتور شکست خورد تا دومین باختش در دوران پساکرونا به دست بیاید. او پیش از کرونا هم ۲ باخت را مقابل الاهلی عربستان و گل‌گهر سیرجان تحمل کرده بود و جالب است که همگی این باخت‌ها با فاصله یک گل رقم خورد.

مجیدی قول داده بود که استقلال به سهمیه آسیا برسد؛ فاتح جام حذفی شود و در لیگ قهرمانان آسیا به دور دوم صعود کند. قول اول او در لیگ برتر محقق شد اما قول دومش در آخرین گام به در بسته خورد و عمر مربیگری او به برآورده کردن یا شکست خوردن در قول سوم نرسید.

حالا باید دید برهه بعدی که فرهاد را روی نیمکت استقلال می‌بینیم چه زمانی خواهد بود، او در حالی از جمع آبی‌ها جدا شد که نتایجش، قابل قبول بود و توانست تیم را به رتبه دوم لیگ برساند و از یک مسیر سخت و با شکست ۲ تیم مدعی سپاهان و پرسپولیس به فینال جام حذفی برساند اما با این وجود عدم موفقیت در کسب جام و مشکلات شدیدی که با مدیریت باشگاه داشت منجر به پایان دوران حضورش در این تیم شد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی