دهقان، اولین نامزد رسمی ۱۴۰۰

شناسه خبر: 87270 سرویس: سیاسی

درحالیکه کمتر از ۷ماه تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران زمان باقیست، اولین کاندیدا به طور رسمی برای حضور در عرصه رقابتها اعلام آمادگی کرد.


حسین دهقان که سابقه وزارت دفاع را در کارنامه خود دارد، چهره‌ای نظامی است که قصد دارد مانند برخی دیگر از چهره‌هایی که پیش از این سابقه فعالیت نظامی داشته‌اند، جایگزین حسن روحانی شود.

دهقان اخیرا در گفتگویی، نسبت به هرگونه تهدید نظامی از سوی آمریکا هشدار داده بود و بنابراین پیش بینی می‌شود در هفته‌های پیش‌رو، او مواضع تندتری نسبت به روحانی درقبال واشنگتن و متحدانش داشته باشد.

هرچند به نظر می‌رسید با پیروزی "جو بایدن" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چهره‌های دیپلمات در ایران شانس بیشتری برای پیروزی در ایران داشته باشند تا بتوانند در گفتگو با آمریکا مشکلات موجود اقتصادی را حل و فصل کنند، اما بیانات امروز رهبر انقلاب در نفی مذاکره برای برداشتن تحریم، بر چنین تحلیل هایی خط بطلان کشید.

دهقان البته برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ مسیر پرفرازونشیبی پیش رو دارد. کاندیداتوری چهره‌هایی چون محمدباقر قالیباف در اردوگاه اصولگرایان، آرای جریان اصولگرا را از سبد او دور کرده و شعار اصلاح‌طلبان برای نفی کاندیدای نظامی، آنها را علاقه‌مند به حمایت از دهقان نشان نمی‌دهد.

با این حال، تحولات در حوزه سیاست خارجی و یا کناره‌گیری نامزدهای شاخص هردو جناح از عرصه رقابتها، می‌تواند شانس دهقان برای پیروزی به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور نظامی را بیشتر کند. همان رکوردی که در سال ۱۳۸۰ علی شمخانی و در سال ۱۳۸۸ محسن رضایی علاقه‌مند به ثبت آن برای خود بودند، اما در نهایت شکست خوردند.

منبع: خبر فوری



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی