روحانی: دولت تدبیر و امید در مورد عملکرد خود با شجاعت پاسخگو خواهد بود

شناسه خبر: 92403 سرویس: سیاسی

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم نسبت‌های ناروا و کذب به دولت بی‌پاسخ بماند، گفت: دولت تدبیر و امید در مورد عملکرد خود با شجاعت پاسخگو خواهد بود.


حجت‌الاسلام حسن روحانی در دویست و سی و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که امروز یکشنبه به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به مطالب غیر واقعی و کذب مطرح شده در مباحث و مناظرات انتخاباتی، تصریح کرد: انکار دستاوردهای آشکار دولت در نبرد با تحریم اقتصادی و کرونا، راهبرد مخالفان ایران است و این نه تنها ظلم به کلیت نظام و کشور بلکه ظلم به مردم و رای قاطع اکثریت جامعه است.

رییس جمهوری افزود: در زمانی که همه را به مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنیم، نیاید به رای و دستاورد رای مردم توهین کرد. این وظیفه ملی همه مسئولان است که با بیان دستاوردهای بزرگ در دوران فشار حداکثری دشمنان و تحمیل جنگ اقتصادی، از کارنامه مقاومت افتخار آمیز خود دفاع کنند.

روحانی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید هم در بیان افتخارات و دستاوردها و نتایج فعالیت‌ها و پاسخگویی و هم در عذرخواهی از نواقص‌اش لکنت زبان ندارد و با شجاعت پاسخگوی عملکرد خود خواهد بود.

وی با بیان این نکته که همه مسئولان در دولت در سطوح مختلف موظف به پاسخگویی درخصوص ابهامات و اتهاماتی هستند که به عملکرد دولت ایراد شده است، گفت: دولت با تکیه بر روشنگری و شفافیت به عنوان یک اصل پذیرفته شده در حکمرانی موفق بی پرده و صریح ، شفاف و صادقانه با مردم سخن گفته و خواهد گفت و نباید اجازه دهیم نسبت‌های ناروا و کذب بی پاسخ بماند.

در این جلسه، وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت تولید و عرضه گوشت و مرغ در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: برغم مشکلات موجود میزان تولید گوشت قرمز و مرغ در کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و محدودیتی از نظر تامین نیاز بازار وجود ندارد و با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در تامین نهاده‌های دامی در سال جاری نخواهیم داشت .

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با اقدامات دولت علی رغم تحریم حداکثری در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اتکاء کشور به تولید داخلی در مراحل پیشین فرایند به حد خودکفایی نزدیک شده است.

رییس جمهوری در این زمینه تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای اتصال و ایجاد ارتباط پایدار بین حلقه‌های مختلف زنجیره گوشت و مرغ از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره و واحدهای عرضه، جهت کنترل و کاهش قیمت و تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری شود.

روحانی تصریح کرد: گرچه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، دسترسی ما به ارز و نهاده‌های تولید را سخت تر کرده است اما بانک مرکزی با تلاش فراوان ارز مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار می‌دهد.

رییس جمهوری افزود: در سال جاری، یکی از سیاست‌های دولت این است که زنجیره‌های بزرگ تولیدکننده و تشکل‌ها در واردات نهاده متعهد هستند تا نهاده مورد نظر خود را با کیفیت مناسب تهیه و توزیع آن را با زمان‌بندی مورد نیاز توزیع کنند. با این اقدام شاهد ثبات پایدار در بازار گوشت و مرغ خواهیم بود.

در این جلسه همچنین موضوع تامین اعتبار پیش خرید واکسن‌های داخلی کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت‌ها خوب در مسیر تولید واکسن داخلی و امیدواری به فراهم شدن زمینه ورود دو نوع واکسن داخلی به بازار طی روزهای آینده اظهار داشت: تدابیر و حمایت‌های دولت از واکسن داخلی، برنامه‌ریزی واقع بینانه ‌و هماهنگی بین بخشی در مسیر درستی قرار داشته و مسیر تامین و تولید واکسن و واکسیناسیون ریل‌گذاری شده است و در این راستا تأمین اعتبار پیش خرید واکسن‌های داخلی بیماری کرونا توسط دولت پیگیری و اقدامات لازم در حال انجام است.

منبع: ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی